sâmbătă, 5 ianuarie 2008

De ce reguli?!...:

Pentru că toţi trăim după nişte reguli: casnice, sociale, naturale, organizaţionale etc, care sunt impuse, auto-impuse, băgate pe gât şi mai ştiu eu ce.

Articolele postate la eticheta "Pastile cu cianură" conţin, deocamdată fiecare, câte 5 reguli, pe care le-am extras pe baza experienţei personale. S-ar putea ca unele să semene cu alte reguli pe care le-ai citit în literatura de specialitate sau în revistele/articolele de profil, dar pot să te asigur că nu le-am copiat. Este un blog, adică este poate chiar prea personal sub anumite aspecte.

5 reguli pentru că este o cifră uşor de reţinut, norocoasă şi "neobositoare" atât din punct de vedere psihologic, cât şi social. Peste 5 încep să fie eseu.

Până când nu eşti forţat să intri în anumite situaţii, să te loveşti de anumite circumstanţe, crezi că totul este basm. Nu este aşa, trust me, basmul e mai simplu şi mai drăguţ decât realitatea prin care poţi trece chiar tu!

Sper să poţi să-ţi extragi singur/ă propriile reguli, după care să te ghidezi în viaţa profesională, pentru a nu putea da vina - vreodată - pe altcineva că te-a îndoctrinat cu ideile ei/lui şi de-asta ai ratat. În momentul în care poţi să extragi reguli din ceea ce ţi se întâmplă şi, mai important, ajungi să le aplici, înseamnă că te-ai "maturat" şi că merită să fii băgat/ă în seamă. Până când nu ai propriile reguli, eşti un "şalău" sau eşti prea tânăr pentru a nu ţi se impune - adică, nu meriţi să fii luat în serios.

Te rog să mă anunţi dacă ai regulile tale bine definite, sunt interesată pentru că înseamnă că mai există şi persoane ca mine pe lumea asta. Te rog să mă combaţi, dacă poţi, accept o provocare inteligentă.

Până atunci, poţi să aplici ce îţi expun eu, sunt sigură că nu greşesc :), ai încredere în "bătrâni".

2 comentarii:

Crusher spunea...

Buna.

Reguli, reguli si iar reguli.Uite cateva reguli pe care tot incerc sa le introduc in viata de zi cu zi a familiei mele:
1.Nu ma intrebati unde ma duc cand plec de acasa (chiar daca stiu ca o face pur si simplu din bun simt).
2.Nu ma intrebati cand vin acasa (asta ma face sa vin si mai tarziu decat am zis doar ca sa le fac in ciuda).
3.NU faceti curat in camera mea (asta urasc cel mai mult).
4.In concediu nu ma lasati sa dorm ca nesimtitul pana la ora 15.00 (chiar daca am venit la 6 dimineata acasa si PAR obosit).
5.Nu ma mai intrebati din ora in ora daca mi-e foame chiar daca nu am mancat de doua zile:D (daca imi este foame mananc singur).

Pentru restul regulilor (sociale, organizationale etc) trebuie sa mai gandesc un pic.

Am vazut ca mi-ai scris pe Hai Hui, te rog sa-mi dai un mail la adresa din profil si promit sa ma gandesc la cateva optiuni pentru tine.

Anonim spunea...

Buna,

Apreciez că mi-ai dezvăluit regulile tale casnice.

Dacă te consolează, să ştii că şi eu trec aproape prin aceleaşi "chinuri" şi aplic regulile 1,2 şi 5 cu obstinaţie. Probabil că ţine de vârstă.

Ar trebui să încerci să te muţi singur, ai crea un nou set de reguli.

Dacă ai zis că te mai gândeşti, aştept şi alt comentariu. Ţi-am scris pe adresa de la profil, sper că o să primeşti mail-ul.