luni, 14 ianuarie 2008

...Jobs, all kinds, fresh online

Titlul nu este "revoluţionar", aşa cum v-am obişnuit.



Dar iată, stau cu pixul meu cu capră şi clopoţei într-o mână şi-l agit, că poate îmi vin idei deştepte şi nu pot să mă gândesc decât la următoarele: trăim foarte mult virtual (încă nu suntem chiar în Second Life), ne întâlnim virtual, ne recrutăm virtual... Mie mi-e dor de lumea reală, de generaţia "televizor şi ziar", eu în aia m-am născut, cred că e un semn de bătrâneţe!



Contemplu anunţurile de angajare online şi particip, ca mulţi alţii, la "the clash of Titans" între Bestjobs şi E-jobs.


Sincer, nu mi-am pus problema care dintre cele două companii a fost prima de gen, probabil că mă şi înşel şi au fost alţii care au dat startul. Nu este important pentru analiză.

Îmi pun altă problemă: de ce două companii au situri atât de asemănătoare şi încearcă să se "fure" la detalii gen: mai pun o întrebare în plus, mai pun un check-list, o scrisoare de intenţie...

Bine, mai sunt multe alte situri de gen. De exemplu, MyJob, care nu este neapărat "de nişă", dar are mai puţine pretenţii de trafic şi job-uri mai puţin "fiţoase".

Într-un fel, aceste situri sunt foarte utile, destul de facil de utilizat atât de către angajatori, cât şi de candidaţi (am zis destul de, nu foarte).

Acum pot să trec direct la critici? Ok, să văd:

- "stufos" până reuşeşti să îţi faci cont
- greu până completezi toate câmpurile obligatorii; după ce crezi că ai reuşit şi dai vizualizare, te trezeşti că mai lipseşte ceva
- dacă ai proasta inspiraţie să dai de rotiţa mouse-ului când nu vrea aplicaţia te trezeşti că în loc de Juridic te-ai plasat la Achiziţii
- din când în când, creatorilor acestor "areale" le mai vin idei creţe, de schimbare de imagine (chipurile up-gradează serviciile, devin mai user friendly şi mai performanţi); BUZZZ! şi frumosul meu CV unde a dispărut?
- categoriile nu sunt respectate; de exemplu, de ce la HR este trecut anunţul de recrutare pentru medic la centrul de sănătate X???
- dacă aplici pentru un job, a doua oară nu mai ai şansa să o faci, pentru că eşti anunţat ă deja ai aplicat; ei, şi, poate am chef să mai vreau o dată, că nu mi se pare că m-au băgat în seamă :), de ce nu mă lăsaţi?
- mai nou, anunţurile pot fi sortate şi după vechimea în muncă
- la aspectul de mai sus intervine "buba"

Tipul ofertei
Full-time
Nivel cariera
Entry-level (sub 3 ani)
Denumirea firmei
- ok, entry level
- să observăm the following:•Approx. 3 years recruitment experience (ideally QA Testing, Software Testing or IT) either in-house and/ or with a recruitment agency
- păi, e entry level au ba?
- chiar nu ştiu cine a greşti: organizaţia care a cerut postarea anunţului sau redactorul
- undeva a fost a miscommunication
- nu este singurul exemplu, dar pe-ăsta l-am găsit azi
- altceva: poveştile de succes. Super, bravos naţiune, bravos dragi candidaţi!
- eu nu m+am angajat niciodata prin intermediul vreunui site de acest gen
- majoritatea poveştilor de succes sunt pentru Assistant Manageri, magazioneri, brutari, IT-işti (lol), oameni în pragul pensiei şi casnice care vor să facă şi altceva cu viaţa lor
- so, ce fel de recrutare este aceasta, dragi angajatori
- eu ştiu că eşti şi notificat dacă cineva chiar accesează răspunsul tău la aplicaţie
- guess what, din 10 reply-uri numai 3 sunt deschise
- tot din ziare este mai eficient
- sau din "radio şanţ"
- sau din pila lu' mama şi a lu' tata
- sau din recomandarea prietenilor
- e simpatic că există asemenea situri
- în ţările civilizate, la fiecare colţ de bulevard există un Addeco, un Manpower şi mai ştiu eu ce (dacă nu crezi, go search)
- bine că avem bani de Net, că minte nu ne trebuie
- mă plictisiţi, dragi angajatori, dragi gestionari de situri de angajare
- ce întrebări creative scoateţi din voi înainte de a aplica, chiar
- păi, scrie in CV ce limbi străine ştiu şi la ce nivel le declar, de ce mă mai întrebi online? Sau ţi-e lene să citeşti, am înţeles
- adik eşti recrutor, grav...

Hit me, people! The rest will only be better :)

3 comentarii:

Stefan Manea (fanel) spunea...

As vrea si eu pile...sa ma hangajez.
Am fo la zeci de interviuri si todeauna cautau altceva...ba mai mult la unele dintre ele cred ca doar doreau sa ma vada cum arat.

Anonim spunea...

Sau aveau target de persoane care trebuie chemate la interviu, ca sa dea bine la sefu' (se mai intampla).

Sau ai tu ceva care ii face sa te cheme...

Da' tu lucreezi sau esti inca in cautari?

Oricum, cand esti tanar te cam duci la interviuri ca sa faci "sport" si sa intelegi ce naiba vor recrutorii sa auda de la tine. E nashpa, dar asa se intampla.

Si eu vreau pile :), n-am cum sa te ajut la faza asta. Merge sa mai intrebi prietenii, poate iti imping cv-ul pe undeva. Daca nu ai macar pe cineva care sa te recomande, nu prea ai sanse la o firma serioasa.

Crusher spunea...

Si eu am cont pe BestJobs cat si pe EJobs sau cum naiba le mai spune. Ce au facut pentru mine? Squat, nada, zat. Nici macar un interviu ... dar nu m-am lasat pagubas ... o nuuuu, tot m-am agitat si m-am tavalit pe jos pana cand am reusit sa imi gasesc ceva ..... print-o pila :D

Nu sunt dat pe spate de actualul job dar sper sa fie faimoasa "rampa" de lansare.